Köpvillkor foder
Om du har några frågor, kontakta oss gärna. Ring oss i butiken eller skriv ett mail med dina frågor.
Kundtjänst:
Telefon: 08-759 05 07
E-mail: info@hogstafoderbutik.se
Butikens öppettider:
Vardagar 10-19
Lör-Sön 10-16
Adress:
Hogsta Ridsport AB
Orgnr. 5567913107
Hogsta 12, Lambaruddsvägen
178 93 DROTTNINGHOLM
SWEDEN
Betalningsvillkor
Vi samarbetar med Klarna och använder oss av Klarna Check Out.
KCO innebär snabbutcheckning - om du tidigare handlat hos Klarna behöver du bara ange ditt postnummer samt din e-postadress. Är det första gången du handlar genom Klarna får du även fylla i personnummer, telefonnummer och e-postadress.
I steg 2 väljer du betalsätt.
Genom Klarna kan du välja ett flertal olika betalsätt:
* Faktura - Du betalar först när du fått hem dina varor. Fakturan skickas med e-post och betalas inom 14 dgr.
* Klarna Direkt - Du betalar direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras automatiskt när varan skickas.
* Kortbetalning
* Delbetalning - Du väljer vid köptillfället hur länge du vill delbetala.
Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr för köp över 60kr samt dröjsmålsränta om 24.00 % plus gällande referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
Klarnainformation om delbetalning
Delbetalning är betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Klarna konto är också mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Klarans allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Läs villkoren för delbetalninghär
Om du väljer Delbetalning och godkänner avtalen så innebär det att du även godkänner de villkor för delbetalning som återfinns i länken ovan.
Övriga villkor
Åldersgräns
Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd om du ska handla hos oss.
Personuppgifter
Du måste enligt lag samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Hogsta Ridsport kommer inte låta någon tredjepart ta del av dina uppgifter utan ditt godkännande. Du har rätt att se de uppgifter som finns sparade om dig.
Produktinformation
Hogsta Ridsport reserverar sig för eventuella tryckfel som kan finnas på webbsidan. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg.
Force Majeur
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse kommer Hogsta Ridsport att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta dig.
Leveranstider
Vanligtvis skickar vi ditt foder dagen efter att du gjort din beställning. Vi använder DHL när vi skickar foder inom Sverige.
Vid enstaka lätta foderpaket används DHL Servicepoint som aviserar dig när paketet har kommit fram till ditt utlämningsställe via SMS från DHL. Om ditt telefonnummer saknas sker denna avisering istället via email.
Från det att aviseringen skickats har du 14 dagar på dig att hämta paketet. Om paketet inte hämtas ut inom den tiden kommer det att skickas i retur. Vi fakturerar 300 kr för frakt- och hanteringskostnader för icke uthämtade paket. Leveranser av foder sker i övrigt med DHL Paket eller DHL Pall och levereras till den adress du anger som leveransadress. För privatpersoner tillkommer en aviseringsavgift på 125 kr.
Övrig Köpinformation
Priser
Alla angivna priser är inklusive 25 % moms. Priserna gäller till dess att nya priser anges, med reservation för felskrivning eller väsentliga pris- eller valutaförändringar hos leverantör.
Beställning
Det är enkelt att handla hos oss! Gör bara din beställning i webbshopen, det kan göras dygnet runt. Ring eller maila oss gärna innan köp om du undrar över något, till exempel om exakta fraktkostnader eller hur du skall hantera leveransadressen.
Önskas personlig kontakt är öppettiderna vardagar 10.00-19.00 och helger 10.00-16.00 på telefonnummer 08-759 05 07 eller email info@hogstafoderbutik.se
Restnotering
Om en vara visar sig vara slut så meddelar vi detta via e-post eller telefon. Du har då möjlighet att välja om du vill invänta varan eller annullera din order. Om din beställning gäller flera varor kan du välja om du vill vänta in den saknade varan och få alla varor samtidigt eller beställa om varan vid ett senare tillfälle.
Transportskada
Om en vara är skadad efter frakten så ska du anmäla detta direkt till DHL vid utkvitteringen.
Retur
1. Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan till oss så har du full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i orginalförpackningen. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Hogsta Ridsport förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. Om varan inte är i nyskick har Hogsta Ridsport rätten att dra av en kostnad för begagnatvara, 10-50%.
Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Kontakta butiken för att få hjälp med returfraktsedel och bokning av transport.
2. Skicka tillbaka varan/varorna och ångerblanketten till oss. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade och packade så att inga skador kan uppkomma under returfrakten. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på originalförpackningen då den blir förstörd och vi kommer inte att kunna återbetala fullt belopp för varan.
Du ansvarar för varorna tills dess att vi mottagit dem. Varan skickas till Hogsta Ridsport, Hogsta 12, 17893 Drottningholm.
3. När vi mottagit och godkänt returen får du en återbetalning via Klarna.
Återbetalning sker normalt 1- 2 veckor efter det att vi har mottagit varan. Frakten återbetalas ej.
4. Vid retur står du för transportrisken.
Om det rör sig om en retur på grund av skadad vara eller att vi expediterat fel vara, återbetalar vi dig returfrakten och varans belopp om inte varan finns kvar i lager. I övrigt ersätter vi dig med en ny.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).
Vid frågor gällande vår policy kontakta oss gärna i butiken på telefon 08-759 05 07 eller via e-post reklamation@hogstaridsport.com
1. Du har full bytesrätt inom 14 dagar. Detta förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i orginalförpackningen. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Om varan inte är i nyskick har Hogsta Ridsport rätten att dra av en kostnad för begagnatvara, 10-100%.
2. Efter att du talat med oss fyller du i ångerblanketten som bifogats i paketet du fick från oss.
Ångerblanketten går även att ladda ner längst ner på denna sida.
3. Skicka varan och returformuläret till oss. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade och packade så att inga skador kan uppkomma under returfrakten. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på originalförpackningen. Den blir förstörd och då kommer vi inte att återbetala fullt belopp för varan. Hogsta Ridsport förbehåller sig rätten att göra ett avdrag på 50:- för smutsigt eller skadat produktemballage.
Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.
Skicka varan till adress: Hogsta Ridsport, Hogsta 12, 17893 Drottningholm.
Vid byte betalar du själv returfrakten.
4. När vi tagit emot och godkänt returen skickar vi dig den nya varan. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden och om den är billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden. Ett byte sker normalt 2-7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din vara. Eventuell återbetalning sker normalt inom 1-2 veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).
5. Vid byte står du för transportrisken.
Reklamation
Om produkten vid leverans är skadad, defekt eller ofullständig, har du rätt att göra en reklamation.
Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. 2 månader anses som skäligt.
1. Börja med att kontakta oss på 08-759 05 07 eller skicka e-post till reklamation@hogstaridsport.com så snart du upptäckt felet. Bifoga en bild på reklamationen. En bild underlättar bedömningen och kan påskynda processen. Om du kommer till butiken, tänk på att ta med kvittot för att kunna göra en reklamation.
2. Efter du talat med oss fyller du i en ångerblankett. Ångerblanketten hittar du i en fil längst ner på sidan. Det är viktigt med en tydlig beskrivning om vad reklamationen avser.
3. Skicka den felaktiga varan och ångerblanketten till oss. Bifoga ett kvitto på returfrakten så ersätter vi dig för denna om vi godkänner reklamationen. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.
Skicka varan till adress: Hogsta Ridsport, Hogsta 12, 178 93 Drottningholm.
4. I samråd med leverantör tar vi ett beslut om vi ska ersätta varan. När vi tagit emot varan och godkänt reklamationen så åtgärdar vi felet om möjligt. Annars skickar vi dig en ny vara, förutsatt att den finns i lager. Skulle inget av ovanstående två alternativ vara möjligt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan.
Ladda ner ångerblanketten här